Interaktywnie znaczy ciekawie

W czasach, w których właściwie każda reklama społeczna trafia na Youtube (bo większość organizacji nie stać na emisję reklamy w tradycyjnej telewizji), przykucie uwagi widza staje się nie lada wyzwaniem. Naszym celem jest więc przede wszystkim zaciekawić potencjalnego odbiorcę naszgo komunikatu reklamowego. Zaciekawić go do tego stopnia, żeby link do naszej reklamy umieścił na Facebooku, swoim forum internetowym, czy blogu.

Heinekenowi się to udało z dwóch powodów. Po pierwsze, stworzyli interaktywną sieć filmików, swojego rodzaju grę sprawdzającą spostrzegawczość widza. A internauci lubią gry, szczególnie takie, w których bez problemowo mogą się wykazać swoimi umiejętnościami. Po drugie, twórcy spotów przedstawili problem, jakim jest nieodpowiedziale picie, w sposób z jednej strony bezpretensjonalny, a z drugiej nie przekraczający granic dobrego smaku. Oczywiście, oceńcie sami:

Podsumowując, wystarczy odrobina pomysłu i zufania do już-nie-tak-znowu-nowych mediów, a możemy stworzyć komunikat, który będzie chętnie oglądany. I nie należy obawiać się bycia posądzonym o plagiat – dobrymi pomysłami NALEŻY się inspirować.

P.S. Pozostaje już tylko jeden problem – reklama społeczna wymierzna przeciwko nieodpowiedzialnemu piciu alkoholu jest sygnowana przez znaną markę piwa – ergo, Heineken w ten sposób się po prostu reklamuje. Czy jest to na pewno etyczne? Czy chcieli przeciwdziałać nieodpowiedzialnemu piciu, czy tylko znaleźć kolejny kanał komunikacji? Czy reklama traci przez to na wiarygodności? Nie wiem. Ale chętnie podyskutuję o tym z Wami w komentarzach.

3 odpowiedzi na „Interaktywnie znaczy ciekawie

  1. Iza Kuzyszyn pisze:

    To będzie wyłącznie mój punkt widzenia.
    Heineken to marka piwa. Oraz bogaty koncern. To wiemy.
    Wiemy też czym jest alkohol, i że nasz organizm pod jego wpływem reaguje, zmieniamy swoje zachowanie… wychodzi z nas „szydło”🙂
    Wie to też Heineken.
    Coraz więcej młodych ludzi nie pije i nie pali, ale to nie jest jeszcze, zagrożenie, i przez następne 50 lat…tez nie. Bo ciagle masa ludzi spotyka się w klubach przy alkoholu.

    Myślę, że to jest jak najbardziej etyczne, pokazać skutki picia piwa w barze, to że nasze zachowanie jest śmieszne i bywa wulgarne. To wzięcie na siebie odpowiedzialności i kreowanie wizerunku koncernu świadomego.
    Czy chcą przeciwdziałać piciu? Nie, chcą pokazać jak działa picie alkoholu i jak wygląda z boku, w sposób możliwie niezniechęcający do picia alkoholu, może chcą zwrócić uwagę pijących, że można pić nie tracąc kontroli, że można kontrolować własne zachowania… ?
    Jak w życiu🙂
    Zależy im na pewno wciąż, żeby spośród wielu marek wybrać Heinekena.
    I być może żeby nie wybierał go „dupek”🙂

    Pozdrawiam

    • Kuba Polkowski pisze:

      Czuj si prawie przekonany🙂 Jedyne pytanie, ktre pozostaje, to czy nie wystarczyo obrandowa baru ze spotu Heinekenm, zamiast po kadej klatce bi po oczach mark? Bo to jest ju dziaanie niepotrzebne, a wic, moim zdaniem, nieprzejrzyste (z etycznego punktu widzenia). P.S. Ciesz si, Izo, e wrcia na mojego bloga🙂

  2. Iza Kuzyszyn pisze:

    Czy ja wiem…
    Opatrzyliśmy się chyba z barem wyklejonym na zielono…
    Jak się przyjrzymy, w barze na półkach molto zielonego piwa, a podłoga… w gwiazdki🙂
    Ja już nie zwracam szczególnej uwagi na logo Heinekena.
    I rzeczywiście dla mnie mogłoby więcej symboli marki nie być…
    Ale wiem, czy też staram się sobie przypominać, ze ja patrzę na takie reklamy inaczej, podobnie zresztą jak Ty🙂

    Może ktoś z kreatorów myślał, że grając w tę grę zapomnimy, kto tę grę dla nas przygotował…?

    Ale najważniejsze dla mnie, jest to co powiedziałeś na temat:
    „Po pierwsze, stworzyli interaktywną sieć filmików, swojego rodzaju grę sprawdzającą spostrzegawczość widza. A internauci lubią gry, szczególnie takie, w których bezproblemowo mogą się wykazać swoimi umiejętnościami.”

    Jako duży koncern, Heineken chce i powinien nadążać za innymi. A gra interaktywna pomału, albo szybciej niz mi się wydaje (bo takie mam ostatnio przemyślenia) stała się kolejnym narzędziem w komunikacji z odbiorcą. I to mi się podoba, bo przyciąga naszą uwagę na dużo dłużej. Angażuje nas, rozmawiamy o tym, gramy, działamy…

    ps, ja też się cieszę, ale podobnie jak inni Twoi współkomentujący, pewnie bardziej dlatego, że Ty wróciłeś🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: